• català

Mountaineers for Himalayas Foundation

24 HORES DE MONTJUÏC

30/06/2009
    Una setmana després d’arribar del Mc.Kinley, em van convidar a participar a la 1ª. Edició de les “24 Hores Ciclistes de Montjuïc”, el dia 3 de juliol; una cursa que aquest any pretén ser la introducció al pas del Tour de França per Barcelona set dies més tard, i que apunta a convertir-se en una [...]

GALERIA DE FOTOS

23/06/2009
    Em sap greu, però m’he endarrerit una mica per penjar les fotos de la darrera expedició al Mc.Kinley.
    El fet és que el darrer dia, el dia de cim, varem decidir amb el Mike que ens faríem fotos mútuament i una vegada a Talkeetna, ens les intercanviaríem a través de l’ordinador.  Però va passar que ell [...]

DIMARTS 09 DE JUNY DE 2009

CRÒNICA DEL DIA
    Mentre l’avioneta s’enlaira, dic adéu al Denali contemplant la magnitud del Kalhidiva Glacier (us adjunto la foto) i em relaxo després d’una llarga baixada que ens ha deixat extenuats ja que han estat quasi divuit hores seguides:
    El descens es fa també arrossegant tot el material amb els trineus. Tens la idea que baixaràs [...]

08/09 DE JUNY DE 2009

CRÒNICA DEL DIA
    Ahir a la nit varem baixar del Camp d’Alçada al Camp Base sense masses complicacions.
    Varem dormir unes hores i molt de matinada, per a evitar allaus i passar per les esquerdes amb més seguretat,  varem seguir baixant fins el Camp on es troba la pista d’aterratge.
    Ara estem esperant l’avioneta.
    ALBERT BOSCH

CIM!!! 07 DE JUNY DE 2009

Cim!! Ens mereixíem tenir un dia de bon temps i ens l’han donat: només ha bufat el vent al Denali Pass i hem fet la cresta sense una mica d’aire. Hem trigat set hores i mitja per pujar i cinc hores i mitja per baixar.
    L’espectacle que se’ns ha obert al cim és inenarrable. El premi: [...]

MATINADA DIUMENGE 07 DE JUNY

LA PRIMERA CRÒNICA DEL DIA 07/06/09
    Finalment hem pogut sortir del camp d’alçada i anem cap al cim.
    L’ascensió que ens espera té tres trams ben diferenciats. La primera part fins al Denali Pass (5550m) és una pendent lateral, el tram més fred de l’ascensió, on hi ha instal•lats ancoratges de neu per a progressar amb més seguretat. [...]

DISSABTE 06 DE JUNY

CRÒNICA DEL DIA
    El vent ens ha mantingut 16 hores seguides recollits  a dins la tenda, finalment ha anat parant.
    Les previsions són bastant bones, o sigui que si tot continua així, avui a les 18 hores vostres començarem l’atac al cim, per fi…!! Que la força ens acompanyi!!
    ALBERT BOSCH

DIVENDRES 05 DE JUNY

CRÒNICA DEL DIA
    Al final les previsions no han estat tan nefastes i hem pujat al camp d’alçada a 5250m. i provarem d’atacar el cim entre diumenge i dilluns.
    La pujada ha estat dura perquè portàvem molt pes. L’aresta era molt exposada i el vent bufava a 80 km/h, però ha estat una experiència inoblidable…..
    Progressem per [...]

DIJOUS 04 DE JUNY

CRÒNICA DEL DIA
    Avui he fet 43 “tacus”. M’hagués agradat més fer el cim com a regal, però estic molt content perquè ens hem regalat una segona oportunitat, a més que avortar un intent de fer cim quan les condicions apunten un risc excessiu, també et fa sentir bé i confiat en que l’ambició del moment [...]

DIMECRES 03 DE JUNY

Intent frustrat. Massa vent, massa gent i massa tard.
    A l’hora que teníem previst sortir feia molt mal temps i hem esperat fins que les condicions milloressin, però ja era massa tard. Hem tingut el mateix pensament de molta més gent que feia dies que esperava per fer un atac al cim.